Amennyiben állás váltáson gondolkodsz jó tudnod, hogy a munkaerőpiac is egy PIAC, aminek keresleti- kínálati oldalai vannak, és a munkakeresés folyamata akkor lesz a legeredményesebb, ha ehhez a területhez is marketing fókuszból közelítünk.
Mit is értünk ez alatt? Nem mást, mint hogy ,önmagunkat, azaz az ÉN-TERMÉKET kell tudnunk eladni ezen a piacon.
Hogy mik is ezek a gyakorlatban?
Az önéletrajzunk nem más, mint egy jól megszerkesztett marketing anyag, amivel elsőként találkozik a leendő munkáltató.
Épp ezért nagyon fontos, mit is tartalmaz. Egyet leszögezhetünk! A jelenlegi trendeket figyelembe véve, nem lesz elegendő frissíteni az évekkel ezelőtti CV-det, az ilyen sebtében aktualizált önéletrajzok a legritkább esetekben működnek csupán, hiszen ezek sem tartalmilag, sem formailag nem felelnek meg a mai munkaerőpiaci elvárásoknak.
Ha tehát állást keresel szánj időt és energiát az önéletrajzod modernizálására.
Hogyan? Milyen irányvonalak mentén? Nos mutatjuk!
A modern önéletrajz kulcsa: az ÜZENET.
Ez az üzenet, a te személyes üzeneted, az, amit az Én-termékedből megmutatni szeretnél, ami a cégek számára érdekes és vonzó lehet, aminek elolvasása után egyenes utad lesz az állásinterjúig. Épp ezért nagyon fontos , a megfelelő üzenet megfogalmazása!
A modern önéletrajz szintén ilyen fontos eleme az ÖNDEFINÍCIÓ.
Az, hogy ki is vagy, mihez értesz, milyen állást szeretnél betölteni, milyen releváns szakmai tapasztalataid vannak, amik hozzájárulnak a szakmai céljaid eléréséhez. Minél tisztábban látod, hogy ki vagy és mit akarsz, annál hatásosabban fogod tudni ezt átadni az önéletrajzodban is. A tartalmat addig kell alakítanod, amíg azt nem érzed, hogy elégedett vagy vele, és ha ránézel, akkor kihúzod magad és büszkeséggel tölt el.
Nagyon fontos, és elengedhetetlen hogy az így létrejövő tartalmat mindig az aktuális, megpályázni kívánt pozícióra szabd!!!
Enélkül bármilyen jó is az üzenete és a tartama a CV-dnek, csökkennek az esélyeid a többi jelölttel szemben.
Az így létrehozott tartalomhoz modern FORMÁTUM is szükséges!
Hangsúlyt kell rá fektetni, hogy az önéletrajzod képe könnyen átlátható, és egyértelmű legyen, hiszen mindössze pár percben kell megnyernie és meggyőznie olvasóját alkalmasságodról.
Ez csak letisztult és áttekinthető formátum alkalmazásával érhető el.
Ne legyen de túl sok, se túl kevés elvét próbáld követni.
Ha a fent leírtakat figyelembe vetted, és ezek mentén haladtál, az így összeállított ?MARKETING? anyag fogja azt szolgálni hogy el tudd adni benne Önmagad, úgy, hogy eközben a másik oldalt meg tudod győzni alkalmasságodról, miközben Te is önazonos tudsz maradni. Ez pedig egyenes út a személyes interjúig.
Kezdj még hozzá ma!
Ha segítségre lenne szükséged, keress minket bátran!