Sokféleképpen tehetünk jót – akár egy csésze kávéval is

Di Bosco kávé értékkel

Amennyiben állás váltáson gondolkodsz jó tudnod, hogy a munkaerőpiac is egy PIAC, aminek keresleti- kínálati oldalai vannak, és a munkakeresés folyamata akkor lesz a legeredményesebb, ha ehhez a területhez is marketing fókuszból közelítünk.

Mit is értünk ez alatt? Nem mást, mint hogy ,önmagunkat, azaz az ÉN-TERMÉKET kell tudnunk eladni ezen a piacon.

Hogy mik is ezek a gyakorlatban?
Az önéletrajzunk nem más, mint egy jól megszerkesztett marketing anyag, amivel elsőként találkozik a leendő munkáltató.
Épp ezért nagyon fontos, mit is tartalmaz. Egyet leszögezhetünk! A jelenlegi trendeket figyelembe véve, nem lesz elegendő frissíteni az évekkel ezelőtti CV-det, az ilyen sebtében aktualizált önéletrajzok a legritkább esetekben működnek csupán, hiszen ezek sem tartalmilag, sem formailag nem felelnek meg a mai munkaerőpiaci elvárásoknak.
Ha tehát állást keresel szánj időt és energiát az önéletrajzod modernizálására.

Hogyan? Milyen irányvonalak mentén? Nos mutatjuk!

A modern önéletrajz kulcsa: az ÜZENET.
Ez az üzenet, a te személyes üzeneted, az, amit az Én-termékedből megmutatni szeretnél, ami a cégek számára érdekes és vonzó lehet, aminek elolvasása után egyenes utad lesz az állásinterjúig. Épp ezért nagyon fontos , a megfelelő üzenet megfogalmazása!

A modern önéletrajz szintén ilyen fontos eleme az ÖNDEFINÍCIÓ.
Az, hogy ki is vagy, mihez értesz, milyen állást szeretnél betölteni, milyen releváns szakmai tapasztalataid vannak, amik hozzájárulnak a szakmai céljaid eléréséhez. Minél tisztábban látod, hogy ki vagy és mit akarsz, annál hatásosabban fogod tudni ezt átadni az önéletrajzodban is. A tartalmat addig kell alakítanod, amíg azt nem érzed, hogy elégedett vagy vele, és ha ránézel, akkor kihúzod magad és büszkeséggel tölt el.
Nagyon fontos, és elengedhetetlen hogy az így létrejövő tartalmat mindig az aktuális, megpályázni kívánt pozícióra szabd!!!
Enélkül bármilyen jó is az üzenete és a tartama a CV-dnek, csökkennek az esélyeid a többi jelölttel szemben.

Az így létrehozott tartalomhoz modern FORMÁTUM is szükséges!
Hangsúlyt kell rá fektetni, hogy az önéletrajzod képe könnyen átlátható, és egyértelmű legyen, hiszen mindössze pár percben kell megnyernie és meggyőznie olvasóját alkalmasságodról.
Ez csak letisztult és áttekinthető formátum alkalmazásával érhető el.
Ne legyen túl sok, se túl kevés elvét próbáld követni.

Ha a fent leírtakat figyelembe vetted, és ezek mentén haladtál, az így összeállított ?MARKETING? anyag fogja azt szolgálni hogy el tudd adni benne Önmagad, úgy, hogy eközben a másik oldalt meg tudod győzni alkalmasságodról, miközben Te is önazonos tudsz maradni. Ez pedig egyenes út a személyes interjúig.
Kezdj még hozzá ma!

Ha segítségre lenne szükséged, keress minket bátran!

Hasonló bejegyzések:

Miért izgalmas számunkra a Di Bosco Projekt?

Hiszünk abban, hogy a világon sok jó ember él és hogy sokféle mód van arra, hogy mi is jót tegyünk. Sőt, még az olyan európai ember számára hétköznapi dolog, mint a reggeli kávé is ilyen lehet. Nem kell hozzá más, mint a Di Bosco kávé.

Erre a projektre évekkel ezelőtt figyeltem fel, amikor olyan projektek után kutattam, amikben sikerül az emberi és környezetvédelmi szempontokat is figyelembe véve profitábilis működést fenntartani. Ezért nagy öröm volt, hogy szeptember elején ellátogattuk Nagyszombatba, Peter Kovachoz, a Di Bosco projekt alapítójához. Peter sokat mesélt a kávéról, a termelőkről, etikus kereskedelemről, védjegyekről és Don Bosco örökségéről.

Don Bosconak, a szalézi rend alapítójának öröksége

A Don Bosco-ként ismert Bosco Szent János, nem egyszerűen egy szerzetesrendet alapított, hanem egy lelki családot az egyházon belül, egymás mellé helyezve a férfi és női szerzeteseket és világi munkatársakat. Ez a közösség sajátos szalézi lelkülettel élnek és dolgoznak a fiatalokért, kiemelten a hátrányos helyzetűekért és a szegényekért. A Szalézi Társaság célja: az ifjúság oktatása és nevelése iskolákban, szakiskolákban és különféle ifjúsági intézményekben. A szalézi közösségek életét jellemzi az egyszerűség, a derűs légkör, az evangéliumi merészség, az alkotókedv, a mély lelki élet és az ebből fakadó öröm.

A világ minden táján, több mint 130 országban, több mint 1800 rendházban élnek és dolgoznak szaléziak, ennek köszönhetően szalézi öregdiákok is ugyanilyen sok helyen találhatók.

Így a Di Bosco projekt erre a sokszínű, de mégis a szalézi értékekben egyesülő erőre szeretne építeni és megmutatni a világnak.

A Di Bosco pörkölőüzem termelői

Peter mesélte, hogy a kistermelők számára szerte a világon sokszor a bio és fair trade védjegyek elérhetetlenek, elsősorban nyelvi és adminisztrációs nehézségek miatt. Ugyanakkor a Di Bosco partnerei nagy része biofarmként üzemel, nem használnak vegyszereket. A jó minőségű kávé kilóját viszont töredékéért veszik meg a kereskedők, mint amennyiért Európában eladják, hiszen minden kereskedő hozzáad egy árrést, és az ár emelkedik.

A Di Bosco pörkölőüzem egy olyan közvetítő a farm és a kávézó vagy a vásárló között, aki olyan áron vásárolja a kávét, amennyiért egy olasz raktárban tudnának hozzájutni. Így a gazdák annyi pénzt kapnak a munkájukért a termékért, amit termesztenek, ami minden esetben járna nekik. De nemcsak a magasabb jövedelem az, amit adni tud a Di Bosco a kávé felvásárlásával a termelőknek. Az, hogy tudják, hogy melyik országban és városban sikerült értékesíteni a terméküket, büszkeséggel tölti el őket. A másik oldalon pedig a kávé elfogyasztójának is elégedettséget ad, hogy vásárlásával egy család megélhetésének valódi javításához járult hozzá.

A Fair Trade mozgalom története is a kávéval kezdődött.

A mexikói gazdák egy csoportja a múlt század végén harcba szállt azért, hogy tisztességes árat kapjanak kávéjukért. Nem sokkal később az első Fairtrade-védjegyes kávét 1988-ban egy holland szupermarketben emelhették le a polcról ? a logó hamarosan megjelent a banánon, teán és csokoládén, a boron is.

A méltányos kereskedelem lényege, hogy az általános világpiaci áraktól függetlenül olyan árban állapodnak meg a résztvevők, amely valóban kifejezi az előállítók anyagi és munkaráfordításait. A méltányos kereskedelemben részt vevő felek minden esetben egyedi árat alakítanak ki, figyelembe véve a mindenkori gazdasági és szociális, sőt, ökológiai körülményeket.

A Fairtrade egyedül persze hiába is fogalmaz meg efféle célokat! Közelebb kerülni ezekhez csakis a kormányok, vállalatok, a civil társadalom, a termelők, munkások és a tudatos vásárlók aktív segítségével lehetséges. Ebben segít a Tudatos Vásárlók Egyesülete:

https://tudatosvasarlo.hu/a-tudatos-vasarlo-12-pontja/

https://tudatosvasarlo.hu/mi-meltanyos-kereskedelem-fair-trade/

https://www.youtube.com/watch?v=5aL7DxmzOgs

A Di Bosco kávé magyarországi webshopja:

https://www.dibosco.hu/

Összességében nagy öröm lenne, ha mi képviselhetnénk Magyarországon a Di Bosco-t, jelenleg a részletekről beszélgetünk és remélhetőleg hamarosan elkezdődhet az együttműködés.